WARGA EMAS MAUT TEPI JALAN SELEPAS DI LANGGAR LARI


Seorang warga emas ditemukan maut dalam keadaan bersujud oleh orang ramai dipercayai menjadi mangsa langgar lari dalam kejadian di simpang Felda Perasu di sini, semalam.

Mayat Arifin Che Long yang ditemukan penduduk dalam keadaan bersujud di Simpang Felda Perasu, Gua Musang, Kelantan, kelmarin. Facebook Dalam kejadian kira-kira pukul 12.30 tengah hari itu, Arifin Che Long, 74, dikatakan dalam perjalanan pulang dari kebun kelapa sawit miliknya di Felda Perasu dengan menunggang motosikal Honda EX5.

Mayat Arifin yang juga peneroka Felda Chiku 1 itu ditemukan tidak jauh dari lokasi kejadian. Isteri mang-sa, Che Zaharah Awang Kecil, 65, berkata, dia terkejut selepas menerima berita suaminya maut dalam keadaan bersujud. “Orang kampung yang baru pulang dari kebun ternampak motosikal suami berada di dalam semak sebelum ternampak arwah berlumuran darah dan sudah tidak ber-nyawa.

“Kebiasaannya arwah akan ke kebun pada pukul 10 pagi dan pulang ke rumah sebelum pukul 1 petang. Suami akan pulang selepas dia meninjau tanaman dan bersiap-siap untuk menunaikan solat di surau berhampiran rumah,” katanya ketika ditemui di sini hari ini. Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Superintenden Saiful Bahri Abdullah berkata, mangsa maut di tempat kejadian selepas mengalami kecederaan parah di bahagian kepala.

Beliau memberitahu, berdasarkan siasatan awal, terdapat kesan kerosakan di bahagian belakang motosikal mangsa dipercayai dilanggar oleh kenderaan lain. “Mayat mangsa dihantar ke Hospital Gua Musang untuk bedah siasat sebelum diserahkan kepada ahli keluarga.

“Setakat ini, kami masih belum menerima laporan mengenai kejadian berkenaan. Kami meminta orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kejadian tersebut supaya tampil ke balai polis bagi membantu siasatan. “Kes tersebut diklasifikasikan sebagai kes langgar lari dan disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pe-ngangkutan Jalan 1987,” katanya.

0 comments: