LELAKI MAUT JATUH MOTOSIKAL SELEPAS DISERANG SAWAN


LANGKAWI : Seorang lelaki maut akibat terjatuh ketika menunggang motosikal selepas dipercayai diserang penyakit sawan di Jalan Kuala Teriang-Padang Matsirat.

Dalam kejadian 11 pagi itu, mangsa Shahidi Saad, 45, dari Kampung Ulu Melaka, Mukim Ayer Hangat yang parah di kepala dan dada dan dihantar ke Hospital Langkawi (HL) untuk rawatan lanjut.

Bagaimanapun, mangsa disahkan meninggal dunia 40 minit kemudian ketika menerima rawatan akibat kesan kecederaan yang dialami.

Ketua Bahagian Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik Langkawi, Asisten Superintendan Mahadhir Mohd Salleh berkata, ketika kejadian mangsa yang menunggang bersendirian dipercayai dalam perjalanan dari Kuala Teriang ke Padang Matsirat.

"Ketika sampai di tempat kejadian, mangsa yang juga seorang nelayan itu dipercayai diserang sawan menyebabkan dia gagal mengawal motosikalnya lalu terbabas ke longkang besar sebelah kiri jalan.

“Berikutan itu, mangsa terhumban ke tebing longkang dan mengalami kecederaan parah di kepala serta dada, katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.

Katanya, kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

AL-FATIHAH..

0 comments: