LULUH HATI ISTERI LIHAT SUAMI DAN ANAK DIGILIS TRELER


LAPORAN KEMALANGAN MAUT : Dua beranak maut dalam keadaan menyayat hati dan tragis apabila digilis treler di persimpangan lampu isyarat Kendong Alor Gajah.

Dalam kejadian kira-kira jam 2.00 petang itu, mangsa, Muhammad Shaiful Zulkepli, 34, yang beralamat di Kampung Tanjong, Gadong dan anak perempuannya berusia empat tahun maut di tempat kejadian.

Keadaan dua beranak yang maut digilis tayar lori treler di persimpangan lampu isyarat Kendong Alor Gajah, di sini, petang tadi.

Sementara isterinya pula, Nor Adlina Hassan, 30, cedera di kepala akibat jatuh dihantar ke Hospital Tampin bagi rawatan lanjut.

Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superintendan A Asmadi Abd Aziz berkata, berdasarkan siasatan awal, kemalangan berkenaan membabitkan dua buah kenderaan iaitu lori treler tanpa muatan dan juga motorsikal jenis Honda Wave dinaiki tiga beranak.

Menurutnya, sebaik tiba di lokasi kejadian di susur masuk ke Alor Gajah iaitu di lampu isyarat Kendong, kedua-dua buah kenderaan telah bergesel semasa lori treler berkenaan membelok ke Alor Gajah, sementara mangsa pula mahu meneruskan perjalanan ke arah Rembau.

“Kedua-dua mangsa terjatuh dan diseret oleh lori treler berkenaan. Kedua-duanya maut di tempat kejadian kerana mengalami kecederaan parah di bahagian kepala.  Mayat mangsa di bawa ke Hospital Alor Gajah bagi proses bedah siasat.

“Pemandu lori treler iaitu lelaki Melayu berusia 35 tahun tidak mengalami sebarang kecederaan.  Kes ini disiasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Al-Fatihah..


0 comments: