PEMANDU TRELER NAHAS NGERI DI SEREMBAN DIKEHENDAKI POLIS


Seorang pemandu treler dicari bagi membantu siasatan berhubung kes kemalangan maut membabitkan empat kenderaan di Kilometer 270.2 Lebuh Raya Utara-Selatan arah Selatan berhampiran kawasan Rehat dan Rawat Seremban petang tadi. 

Dua mangsa disahkan meninggal dunia di tempat kejadian iaitu Lau Lian Huat, 62 tahun dan Lim Ah Gim, 60 tahun, berasal dari Pulau Gadong, Melaka.

Menurut Ketua Polis Daerah Nilai- Superitendan Zaldino Zaludin, siasatan awal mendapati sebuah treler tanpa muatan yang sedang bergerak terus dari Seremban menuju ke arah Nilai hilang kawalan lalu melanggar penghadang besi pembahagi lorong dan masuk ke laluan sebelah yang berlawan arus lalu melanggar bahagian hadapan kereta yang berada di lorong paling kanan.


Kereta tersebut kemudiannya berpusing dan melanggar kenderaan yang berada di lorong ketiga. 

Kenderaan yang berada di belakang terus melanggar bahagian kiri belakang treler yang melintang jalan. 

Tiga lagi mangsa lain iaitu Azian Saleh,45, Abdul Rahim Ramlee, 52 dan Mohd Tahir Othman, 51, mengalami kecederaan dan dibawa ke Hospital Tuanku Jaafar Seremban untuk rawatan lanjut.

Di bawah adalah footage dari dashcam yg merakam saat berlakunya kemalangan maut di KM270 Lebuhraya PLUS arah selatan, dekat Kawasan Rehat dan Rawat (R&R) Seremban. Sebuah treler dari arah utara dipercayai hilang kawalan dan terbabas memasuki laluan bertentangan lalu merempuh Proton Preve serta Proton Waja..


0 comments: