SUAMI DAN DUA ANAK MAUT DALAM KEMALANGAN


Tiga beranak termasuk dua kanak-kanak maut selepas kereta dinaiki dirempuh dua kenderaan lain di Kilometer 3.5 Jalan Ipoh€“ Lumut berhampiran selekoh Puncak Jelapang Maju awal pagi tadi.

Dalam kejadian 1.15 pagi, Muhammad Syafiq Isyammuddin, 25 serta dua anaknya, kanak-kanak perempuan berusia dua tahun dan kanak-kanak lelaki berusia setahun meninggal dunia di lokasi kejadian.

Isteri mangsa berusia 28 tahun serta seorang warga emas wanita berusia 79 tahun dan seorang lelaki berusia 34 tahun turut parah.

Ketua Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik Perak, Superintendan Wan Jamil Wan Chik berkata, dalam kejadian itu, sebuah kereta jenis Mazda yang dinaiki seorang lelaki berusia 29 bersama tiga penumpang dalam perjalanan dari Sitiawan menghala ke Ipoh.

Katanya, sebaik tiba di lokasi kejadian kereta itu dipercayai bergesel dengan sebuah kenderaan pacuan empat roda dinaiki mangsa bersama empat lagi penumpang termasuk dua kanak-kanak berkenaan yang datang dari arah bertentangan.

€œSebuah lagi kenderaan jenis Toyota Camry dari arah bertentangan dipercayai cuba mengelak kenderaan mangsa namun gagal hingga mengakibatkan kenderaan Toyota Camry itu berpusing sebelum melambung dan merempuh kenderaan mangsa," katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.

Wan Jamil berkata, akibat rempuhan itu, tiga beranak termasuk dua kanak-kanak tercampak keluar dari kenderaan sebelum disahkan maut di lokasi kejadian.

Beliau berkata, dua penumpang kenderaan pacuan empat roda dan seorang lelaki yang memandu kereta Toyota Camry serta penumpangnya cedera parah sebelum dibawa ke Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB)Ipoh untuk rawatan lanjut.

“€œKetiga-tiga mangsa yang meninggal dunia di lokasi kejadian dibawa ke Jabatan Forensik hospital sama untuk bedah siasat.

“€œSiasatan lanjut masih diteruskan dan kes itu disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987," katanya.

0 comments: