SUAMI ISTERI MAUT, ANAK PARAH KERETA TERBALIK DALAM LONGKANG


Seorang wanita yang mengandung lapan bulan dan suaminya maut selepas kereta dinaiki mereka terbabit dalam kemalangan dengan sebuah kereta lain di Kilometer 14.7, Jalan Seremban-Tampin, dekat sini, hari ini.


Mangsa, Khairul Anwar Tajjuddin, 34, dan isterinya, Murni Muhamat, 26, yang dijangka bersalin hujung bulan depan, meninggal dunia di tempat kejadian akibat cedera parah di kepala dan badan.

Anak lelaki pasangan itu, Muhammad Khair Maizudin, 2, pula cedera parah dan dikejarkan ke Hospital Tuanku Jaafar (HTJ) Seremban, dekat sini untuk rawatan.

Kemalangan pada pukul 6 pagi itu membabitkan Proton Persona yang dinaiki keluarga itu dengan kereta Honda Civic.

Kedua-dua kereta terbabit dipercayai bertembung sebelum kereta mangsa terbalik di dalam longkang di tepi jalan dan menyebabkan pasangan itu tersepit di tempat duduk masing-masing.

Pegawai operasi Balai Bomba dan Penyelamat Rembau, Mohd. Kasim Hassan berkata, pihaknya menerima panggilan pada 6.23 pagi dan sebuah jentera dengan enam anggota kemudian ke lokasi kejadian.

Katanya, kedua-dua mangsa tersepit di tempat duduk masing-masing dan bomba mengambil masa hampir sejam untuk mengeluarkan mangsa dan dihantar ke Hospital Tampin untuk bedah siasat.

Pemandu kereta Honda Civic yang turut mengalami kecederaan dibawa ke HTJ untuk rawatan lanjut.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Rembau, Deputi Superintenden Ibrahim Sharif mengesahkan kejadian dan punca kemalangan masih dalam siasatan.

0 comments: